Čtěte Dialog • otázky • odpovědi, komunistický list vědeckého komunismu, marxismu-leninismu!
Zamyšlení nad výroky pana prezidenta
Do historie se lze zapsat pozitivními i negativními činy. Pro politiky je to logický způsob seberealizace (ve smyslu Maslowa), bohužel ne každému se povede, aby na něj bylo vzpomínáno v dobrém. Myslím, že panu prezidentovi Pavlovi zatím štěstí příliš nepřeje.
Považuji za nešťastný jeho návrh v Evropské unii na zrušení práva veta v tomto společenství. Nevím, jak na to přišel? Doporučil mu to někdo? Je to nějaký příkaz nebo pouhá touha po pochybné slávě? Považuji to minimálně za neuváženost, která má v sobě i prvky velezrady.
Podobně zmatené stanovisko zastává k zavedení volebního práva občanů od 16ti let, když jindy, dokonce ve svém případě, mluví o vlastní nezralosti dokonce ve 24 letech!
V dalším projevu radí nahradit korunu eurem. Otázka, nad kterou se zatím neshodují ani odborníci!
Připomenu i jeho přístup ke sporu Ruské federace a Ukrajiny; jeho osobité využití motorky při výkonu funkce či jeho nedávný karambol, který naštěstí dopadl dobře. Je jen dobře, že nad ním bdí ochranka, ale všechna rizika nevyloučí.
Hledám-li společný jmenovatel pro jeho konání, vychází mně jako motivace pro takové jednání jen jeho touha po slávě. Žádný z uvedených činů se mně nezdá být pro naši společnost i civilizaci přínosem.
Ale abych jenom nekritizoval a nebyl označen za dezinformátora, dezoláta apod., připomenu námět, který by jemu mohl přinést slávu i uznání a společnosti prospěch.
Jde o jeden z nápadů našich „otců“. Je to projekt prof. Karla Žlábka známý pod názvem Adriaport, někdy se mu říká také tunel k Jadranu. Když bylo nově vzniklému Československu přislíbeno přímé železniční spojení s pobřežím Jugoslávie, prof. Žlábek zpracoval návrh, který v roce 1967 převzal Pragoprojekt a ten posléze předložil plánky.
Trať měla začínat u Českých Budějovic a směřovat přes Linec až do dnešního Slovinska, délka 410 km, z toho 350km by vedla tunely. Denně mělo projet 36 osobních rychlovlaků rychlostí až 160 km/hodinu (dnes by to mohlo být asi i víc), a dalších 220 vlaků nákladních. Vytěžená zemina (60 miliónů krychlových metrů) měla být využita pro vytvoření nového poloostrova. Češi by měli svůj poloostrov, rychlou dopravu k rekreaci u moře. Profesor Žlábek připomínal především rychlost přepravy zboží, což je i dnes velmi aktuální. Byl by to i významný trvalý přínos ekologii.
Měl už tehdy zajištěnou i jistou podporu zemí, jimiž by trať procházela, dnes – v Evropské unii by to měl být detail!
Přirozeně se objevil i hloupý názor, že jde o megalomanský nápad komunistů a uvádí se, že ztroskotal jednak na výši nákladů – před převratem byl propočet na 300 miliard korun, v přepočtu na současné ceny by šlo o jeden bilion korun. Jako druhý důvod se uváděl nesouhlas Sovětského svazu. Oba argumenty lze považovat dnes za liché. Peněz je ve světě dost, bohužel jsou používány k zabíjení lidí a ničení přírody. Válka na Ukrajině je logickým produktem kapitalismu a svět, Evropská unie včetně Česka ji dotuje.
Ukazuje se, že realizace výroku Reagana na zrušení tak zvané říše zla, pokud za ni nepovažoval Spojené státy (on byl původně hercem, Gorbačov pak spíše naivním politickým diletantem), bylo fatální chybou.
Iniciací připomíná válka na Ukrajině situaci tak zvané Kubánské krize v roce 1962. I tehdy to byly pokusy o zřízení nových základen. Ale politicky nesmiřitelní soupeři v roce 1962 jednali a našli řešení, dnes jde o válku v kapitalistické „rodině“.
Odhaduje se, že jen obnova poválečné Ukrajiny bude stát bilion dolarů!
A kolik set miliard dolarů, eur i miliard korun se už prostřílelo, užilo k destrukci infrastruktury, lidské práce, ničení přírody a zejména vedlo ke vzniku lidských tragédií v do nedávna společném státu.
A k tomu megalomanství. Jen za velikost státního dluhu našich vládců po převratu by samotné Česko bez podpory Evropské unie mohlo začít stavbu čtvrtého tunelu – a to bez půjček!
Realizace projektu by vytvořila dlouhodobé pracovní příležitosti, mohla by pomoci řešit problém migrantů všeho druhu, přiblížit je civilizaci, nepřinášela by zmar a neštěstí, ale dlouhodobý prospěch přírodě i společnosti. A opět by platil výrok Gorkého: „Člověk, to zní hrdě!“
Pane prezidente, kdybyste takový projekt připomněl a prosadil v Evropské unii, výbušniny, které sháníte a jsou určeny jen k zabíjení sousedů a ničení - by se účelně využily při stavbě tunelu. A věřím, že i kdyby se realizace projektu zpozdila anebo k ní vůbec nedošlo, s uznáním by o Vás hovořily i příští generace na celém světě. Měly by k tomu skutečně racionální důvod. Proslavilo by to Vás i náš národ.
Popřemýšlejte, prosím, pokud Vám to Vaše pozice dovoluje o prezentaci a realizaci českého projektu. Stavba by byla přínosem nejen pro Česko, ale i pro Evropskou unii a motivací potažmo pro celý svět.